Motorový vlak                              azaz a legújabb szerzeményem

2024.06.16

Az igaziról:

"Bzmot sorozat a MÁV Csehszlovákiában a studenkai vagongyárban gyártott könnyű vasúti mellékvonali motorvonata, a vasúti mellékvonali közlekedés fő járműtípusa Magyarországon. Elterjedt becenevei a "kis piros", valamint a "bézé" és a "Tégla" (avagy a Bzmot elnevezésből adódóan: buzenyka, bézmot, bűzmot). Ritkább becenév a "Studenka" (vagy "Studi"), de egyes helyeken az MDmot típusokhoz hasonlóan "Piroska". Sorozatjelében a B a másodosztályú utasteret, a z kéttengelyes mivoltát jelöli, a mot pedig a motorkocsira utal. A motor- és pótkocsik járműszerkezetileg lényegében azonos, könnyű acélszerkezetű, kéttengelyes járművek. Szerkezeti érdekességük az egytengelyes forgóváz. Egy motorkocsi üzemszerűen legfeljebb kettő mellékkocsi vontatására alkalmas, azonban a vezérlés kialakítása lehetővé teszi két motorkocsi egy vezetőállásról történő vezetését, így a nagyobb forgalmú vonatokon akár hat járműből álló szerelvénye is közlekedtethető. A motorkocsi minden gépezeti berendezését a padló alatt helyezték el, szemben a háború előtt beszerzett, magyar dízelmotorvonatokkal (BCmot, később: ABmot), melyeknél az utast és a dízelmotort csak egy burkolat és az azon lévő, eleinte még 3. osztályú pad választotta el. Az utasbiztonságot növeli, hogy a motorkocsi ajtóinak nyitása és zárása központi vezérlésű. Az ajtók reteszelésük megszűnte után kézzel nyithatók, zárásuk viszont pneumatikus úton is lehetséges. A gyári motorral felszerelt motorkocsi végsebessége 70 km/h volt..."

forrás: Wikipedia

az eredeti BZmot 018
az eredeti BZmot 018

Az enyémről:

Mivel a modellt már boltban nem lehet kapni, ezért a használt piacon néztem körül. A modellt Jófogáson találtam, elég jó áron. A modell gyorsan, 2 nap alatt megérkezett az ország másik feléből.

 A próbafutás: a modell elég hangos, de lassan, szépen egyenletesen megy.

Pár bosszantó hiba: A modellt jelemzi az MTB-féle vékony festékréteg, ami akár a dobozban is lepereghet. Az oldalablakok lekerekítése sem az igazi, túl szögletes.

 

Volt alkalmam a TT-s és h0 MTB BZmot-ot összehasonlítani.

Balra h0 jobbra TT
Balra h0 jobbra TT

A homemade és a gyári modell összehasonlítása.

A saját készítésű BZmot így, hogy mellette van a gyári, nagyon béna, de amíg nem volt összehasonlítási alapom, addig nagyon sokat jelentett az is, hogy egyáltalán volt BZmot-om. Természetesen a régi megmarad mint vitrinmodell.

balra a homemade jobbra az MTB
balra a homemade jobbra az MTB

További képek:

Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el